• وبلاگ : دل نوشت
  • يادداشت : چرا دعا مي‌كنيم؟
  • نظرات : 0 خصوصي ، 4 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    دوست عزيزم

    پرستش واقعي
    کسي نمي تواند خدا را فريب دهد. وقتي که رهبران دو کشور در حال نبرد براي غلبه بر دشمن,خدا را به ياري مي خوانند. هريک گمان مي کنند که مقام متعال,يعني خداي خودش فقط صداي او را مي شنود. اما در واقع هر دو خدا يکي هستند.
    وقتي مربيان دو تيم ورزشي در آستانهء شروع مسابقه دعا مي کنند. هر يک مي پندارند که پروردگار يگانه به او التفات خاصي خواهد داشت ولي پس از اتمام بازي تنها يک تيم برنده شده است. آيا خدا طرفدار تيم بخصوصي است؟ آيا او روي تيم برنده شرطبندي کرده بود يا علاقهء خاصي به آن داشت؟
    هميشه شنيدن اين دعاهاي سبکسرانه براي من عجيب بوده است. چه چيز باعث مي شود تا مردم گمان کنند که خدا طرفدار جنگ,ورزش يا مثلا عقيدهء بخصوصي است؟ آيا او واقعا خود را تا سطح بازي هاي پر سر و صداي ما تنزل مي دهد؟
    تا بحال هيچ متوجه شده ايد که وقتي تيمي براي پيروزي دعا مي کند و برنده مي شود,بعد از بازي هيچکس خدا را مسئول اين پيروزي نمي داند؟ وقتي دوربينهاي تلويزيون بروي ستارگان تيم زوم مي شود چند بار شنيده ايد که آنان بگويند: "ما به لطف خدا برنده شده ايم!"؟ و هنگامي که کسي بعد از بازي نام خدا را به زبان مي آورد آن را نشانهء بي حرمتي به او مي دانند.
    ضمنا چه کسي شنيده که مربي تيم بازنده بعد از شکست خدا را سرزنش کند؟
    ما آدميان جماعت خنده داري هستيم. اگر بنا بود خدا به امور بي اهميت آدميان اهميتي بدهد,گيرندهء خود را بر روي ورراجي ها و عقايد احمقانه اي تنظيم مي کرد که معمولا به نام او بر زبانها جاري مي شوند.
    اما گاهي دعا و نيايش هم قسمتي از پرستش حقيقي بشمار مي آيد. پرستش حقيقي چيست؟ از نظر من هر عملي که انسان را به خداوند نزديک تر کند.
    و اما نيايش واقعي کدام است؟ عملي فردي يا گروهي که حکمت و قدرت هميشه حاضر پروردگار را به رسميت مي شناسد. چنين نيايشي يعني پذيرش مشيت الهي به همان ترتيب که جاري مي شود. هر قدر هم که با تلقي ما از مشيت او و تمايلات ما مغايرت داشته باشد.
    بدين ترتيب نيايش حقيقي تلاشي در جهت ريختن مشيت الهي در قالب مناسب براي اهداف ما نيست.
    دوست خوبم وبلاگ خوبي داري دوست دارم به من هم سر بزني. در ضمن از ايميل خوب و پر مهرت سپاسگذارم
    آرمان شيفته

    اين مطلب رو من توي يه وبلاگ ديگه هم ديدم. عين همين مطلب رو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    حالا نمي دونم قضيه چيه؟!!!!!!!